torsdag 25 juni 2015

Back to "vardag"

Eller vad man nu kallar det, vardag? Känns som man har fullt upp hela tiden! Mycket resande, vilket såklart är roligt också! Men man blir lite trött med, hihi. Det är dags att skriva iordning alla mina field notes från Kreta, och sedan börja sätta ihop arbetet. Väntar på emial från seismologen vi träffade på Kreta och ska prata lite med min supervisor under veckan tänkte jag. 

Dags att köra igång med arbetet igen efter "semestern"

Fick ju reda på betygen på den senaste och sista research artikeln för detta året för någon vecka sedan, och det gick väldigt bra: 82%, bra avslut på detta plugg-året! Inga direkta kommentarer fick jag, bara hur dom hade bedömt den, men jag var riktigt nöjd med arbetet när jag lämnade in också, väldigt stolt! 

En stolt Eleonor!

Nu är det dags att sätta igång med träningen igen, samt börja flyttpacka och skriva på mitt arbete. Nya lägenheten blir våran om några veckor! Samtidigt som vi åker ännu en sväng till Sverige på semester, både Stockholm och Göteborg besöker vi denna gången. Hoppas på vackert väder!

Oh, glömde nästan bort, jag och en annan resebloggare har planerat att gästblogga med varsit inlägg hos varandra inom kort, där jag skriver lite om hur det var att bo i Australien och hon skriver om sitt New York - stay tuned! ;)

Tänkte jag lägger upp lite bilder från midsommarfirandet i Varberg, och sedan någon bild från de senaste dagarna hemma här då vi har haft besök av en av mina systrar. Det har blivit myckt kaffe, preomenader och London! 

Uppdaterar mer snart!
Kram


 Lite shopping på Oxford Street blev det allt!

 Svanfamilj i Woking, så himla gulliga ;)


 Kaffe-lunch på ett av mina favoritcafén inne i London, Workshop Coffee.


Och mer kaffe på ett av mina andra favoriter, Notes!



Det klassiska midsommar vädret, sol och regn! :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar