måndag 29 juni 2015

Doften av nymalet kaffe

Sitter och småäter lite chips lite sådär på kvällen, kände att jag behövde få i mig lite salt - har haft migrän hela dagen idag. Det började ganska lugnt så jag kunde åka in till London och hämta upp en av mina systrar, men senare på eftermiddagen blev det lite mer migrän. Så har mått illa resten av dagen, men börjar äntligen känna mig lite piggare!

I London hann jag även åka till Workshop Coffee och köpa lite kaffe till våran aeropress - en alldeles awesome "kaffe-sak" (ja maskin är det ju inte direkt haha, den är manuell) som vi köpte i Brisbane för några år sedan. Den gör så himla gott kaffe, lätt bästa kaffeapparaten vi haft :) 

I vilket fall som helst har vi inte haft några filter till den sedan vi flyttade hit (jag vet, nästan ett år nu!) men hittade äntligen några att köpa förra veckan. Tydligen säljer inte så många ställen dessa sakerna här. Kände nu att det blivit dags att köpa lite kaffebönor så vi kan använda den! Dom malde bönorna åt oss på cafét, precis som caféna gör i Australien också, så härligt - doften av nymalet kaffe är ju bara underbar! Så mjuk och silkeslen doft, luktar sött och lite chokladaktigt samtidigt som man känner kaffet. Det blir nog lite aeropress-kaffe imorgon till frukost! 


Häromdagen hälsade vi på lite hos en av våra kompisar som har ett kaffeställe i Wokings Market Walk som jag nämnt tidigare. Eller ja, vi hälsade på i deras större café som ligger i West Byfleet (typ ett tågstopp från oss). Dom hade planer på att öppna ett större café i Woking också, men har inte lyckats hitta lokal ännu. Vi har sagt lite på skoj att dom får ta det i Reading istället när vi flyttar dit, får se om det blir något av det! Väldigt mysigt ställe med gott kaffe är det iallafall, och vi brukar även få provsmaka deras nyare saker innan det kommer på menyn. Häromdagen blev det en "fresh mixed berry smoothie" - yum!






Efterom jag inte mådde så bra med migrän idag blev det inget jobb gjort alls, blir nya tag imorgon istället! Och nu ska det helt plötsligt bli jättevarmt här i England, över 30 grader under veckan! Får nästan passa på att åka till någon strand tror jag, hihi. 

Nu dags för lite film tror jag, och vila inför allt jobb imorgon! 

Uppdaterar mer snart!
Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar