fredag 5 juni 2015

"Juni-årstiden"

Tanken slog mig häromdagen att det faktiskt är sommar nu, eller ja, det är juni månad iallafall. 

Juni månad förknippar jag ändå lite med "vinter" faktiskt, mest för att Australiens vinter i juni-juli i princip är samma tepmeraturer som sommaren hemma i Sverige, så det känns nästan mer som "juni-årstiden" än sommar just nu. Vad är sommar liksom? Men jag kom att tänka på att det blir sommarlov nu för alla som går i skolan, lustig känsla nu faktiskt, har inte varit hemma denna tiden på året på ett bra tag.

Även om det inte varit jättevarmt än så har det gått upp mot 22 garder här i England vissa dagar, och en icke saknad pollenallergi har dagit igång. Var ute och sprang igår efter att ha pluggat lite ute i en park - trots att jag tagit allergitabletter blev det täppt näsa, nysande och rinnande ögon. Imorse vaknade jag återigen med täppt näsa, men det blev faksiskt bättre under dagen. Vet inte om jag vill ut och springa idag.. Föredrar nästan när det regnar här på denna sida av jorden, mindre pollen i luften då, hehe.


 Picknick/lunchplugg igår i parken

Värmen har hittat till Woking, iallafall ett litet tag!

Idag kom en av mina kartor jag beställt till Kreta, så en av dom kom i tid iallafall! Och allt är väl mer eller mindre förberett, det är inte mycket mer man kan göra när man ska ut och studera geologin i områden man inte sett innan, man får ta det som det kommer liksom. Lite nervöst! Kollade vädret häromdagen, det ska tydligen bli över 30 grader varmt vissa dagar när vi är där, that's what I'm talking about! Och på tal om screen shots på temperaturer, så upptäckte även när jag öppnar ett meddelande på min telefon att den automatiskt vill att jag börjar med "G'day", tyckte jag var lite kul så jag gjorde en screen shot av den med, hihi.

Lunch :)

Min telefon är lite aussie-stil med tror jag.. :P

Idag när jag pluggade på cafét inne i town centre kom det en stor grupp med barn och vuxna utklädda till olika djur, med sång och dans. Det tog ett tag innan jag kunde se vad som stod på flaggorna, men tillslut såg jag att det var "Wear it Wild - express your wild side" för WWF som dom hade idag. Såg väldigt kul ut, alla var glada och hoppade runt :)


Nu dags för lite eftermiddags plugg, det är vid denna tiden jag brukar köra mitt träningspass men vet inte om jag ska göra det idag. Så himla jobbigt med all pollen alltså. Men måste ju hålla igång mina axlar non-stop i princip, röra på mig varje halvtimma när jag sitter och jobbar. Strikta order från sjukgymnasten. 

Igår sprang vi 4km, tror våran app sa att det var 6min och 32sek per km, men då ingår våran promenad de första fem minutrarna också. Känner att jag börjar kunna se lite resultat! Jag är långt ifrån lika vältränad som jag var år 2010 dock, precis innan pausen med ridningen och hästarna, bästa träningen enligt mig - då hade man minsann en six-pack och var stark, och inga problem med axlarna då inte. Synd att man inte har pengar eller tid att köra igång just nu. Saknar hästarna något otroligt. Men hästeriet kommer tillbaka så småning om :)

I vilket fall som helst, dags att återgå till arbetet! Får se om jag vågar springa lite senare, hoppas på att pollenallergin lugnar ner sig lite. Jared kommer hem relativt tidigt från jobbet idag med, runt halv sju! Härligt! Det får man ju nästan fira, haha. Stackarn, men det kommer bli mycket bättre efter flytten till Reading om några veckor, då är det bara en halvtimmas pendlande för honom till jobbet. 

Uppdaterar mer snart
Kram

Saknar pållarna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar