lördag 6 juni 2015

Idas födelsedag

Slapp helg med mycket kaffe och andra godsaker. Och det är ju inte vilken dag som helst idag, det är Idas födelsedag! Stort grattis!

Nu i helgen är det mest packning och förberedelser på gång, Julia kommer imorgon bitti och sedan blir det Kreta i 2,5 veckor! Jag har köpt lite nya skor (hade inte mycket sommar-vänligt att ha på fötterna), och har gjort en liten lista med saker som jag vill ha med från Sverige - när man bor utomands blir det ibland att man bygger upp en liten craving efter saker, lite då och då. Denna gången blir det lite hönökaka, knäckebröd och plopp. Plus finmalen kardemumma! Det finns tydligen inte i England, så skumt, det fanns i Australien. Jag som ville gjort en kardemummakaka idag på nationaldagen och Idas födelsedag i ära, men det får bli kladdkaka med riven coconut, grädde och färska jordgubbar istället - det är ju inte helt fel heller!

Jag har nästan packat klart inför Kreta faktiskt, lite tidigt kanske men bättre att vara förberred, hehe. Ny bikini har det blivit också, några semesterdagar har vi ju planerat in trots allt. Sandra kommer till England nu i juni också, väldigt kul! Men hon kommer inte ner till oss och hälsar på förrens i slutet av månaden när vi är tillbaka från Kreta. 

Pollenallergin har fortsatt, så jag tar det lite lugnt med träningen, det var så kallat "high pollen alert" idag. Sitter just nu och väntar på att ha en skype-fika med födelsedagsbarnet i Sverige, verkar som dom har fullt upp där hemma - funderar på att börja med middagen. Jared kollar på formel 1 kvalet och vi tänkte kolla på film senare. Köpte lite vin med, så kanske blir vin till kladdkakan ;)  

Börjar bli hungrig så blir nog att göra mat tills dom andra är redo hemma - snabb uppdatering idag, skriver mer snart!
Kram

Ida och jag i Hyde Park i April!

Delicious morning coffee - jag och Jared lyxade till det med brunch igen :)

 Nya skor som sagt, väldigt bekväma med - vore ju dumt annars, haha!


 Nöjd med nya bikinin, brukar inte köpa så mycket bad- och strandrelaterade saker - ni kommer kanske ihåg att jag typ aldrig ägde en bikini när det var dags att gå till någon strand i Australien heller, man går liksom inte till stränder så ofta även om man bor där, haha. Och sola gör man definitivt inte där (bara turister som gör) så behövde ingen bikini direkt.

Provsmak av kladdkaka igår, viktigt eller hur? ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar