måndag 1 juni 2015

Ny lägenhet - snabbt går det!?

Ja vi har som sagt fått erbjudande om ny lägenhet, det blev den vi ville ha! Som vi kollade på förra helgen (den som var lite större och egentligen med inflyttning redan idag, men lyckades få det framflyttat tills slutet av juli), helt otroligt roligt! En av de snabbaste lägenhets-letanden vi haft måste jag säga. Det gick fort när vi flyttade från Brisbane till Melbourne med, bara 4 dagars letande, men detta var lite mer otippat ändå måste jag säga.

En trea, känns väldigt bra, lite mer utrymme! Men billigt blev det inte, det går ju inte annat i detta land haha - men något får man väl betala för att man får lägenhet snabbt och lätt! Men vi kommer spara in minst 6000kr per månad bara i pendlandet som vi inte behöver göra när vi bor där (tåg är fruktansvärt dyrt här) så det jämnar ut sig i slutändan. Plus att man får mer fritid, genom att slippa pendlandet! 

Jag skulle ju haft möte med min föreläsare idag, men ja.. han är lite sådär lurig av sig och svår att få tag på. Fick några voice mail imorse när jag redan var vid tåget att han inte kunde ses längre. Jahapp. Men jag åkte till uni ändå och fixade med lite saker, åt även lunch med en kompis. Ingen idé att bli upprörd, då får man ju inget gjort alls :)

Påvägen hem gick jag förbi ett av mina favoritcafén vid stationen, och såg till min förvåning att dom sålde Anzac biscuits - en väldigt typiskt Australiensk och NZ kaka som oftast bakas runt Anzac Day i April. Jag började fråga lite om det är vanligt att baka dom här i England, och fick då reda på att dom som gör kaffet som cafét köper faktiskt är från Australien - inte konstigt jag gillar kaffet! Australiens kaffe-kultur är ju en klass för sig, snäppet bättre än det mesta skulle jag vilja säga hehe (för den som är intresserad har jag ett tidigare inlägg om Australiens kaffe här!) Dom bakar tydligen alla deras bakelser med, och därför hade dom lite mer australien-inspirerade saker - me likey!

Nu är middagen på gång i ugnen, har gjort endel sallader det senaste - älskar det! Börjar ju bli somrigt så har kört igång med mina vanliga sallader jag gjorde mycket i Australien med avocado, quinoa, halloumi ost, grönkål, med mera. Är såå hungrig nu så får skynda mig! Idag blir det ungsbakad lax, med en grönkålsallad med potatis, broccoli och avocado i bland annat :)

Hoppas allt är bra hemma, uppdaterar mer snart!
Kram

 Canvas coffee i Portsmouth

 Och några smakprov nedan från salladsutbudet! Mer kommer i sommar ;)










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar