söndag 31 juli 2016

Canberra calling

Det har varit en underbar helg, mycket brunch och mycket sol! Men jag fick migrän i torsdags och sedan har det varit lite segt efter det. Idag kändes det mycket bättre, men så har Jared blivit vrålförkyld istället! Så jag kanske är lite hängig för att jag håller på att bli förkyld med. 

Men vi har fått massor gjort ändå! Jag sökte bland annat mitt visum till Australien idag! :) Ska bli spännande att se om jag ska göra någon health check för att jag bott utanför Sverige ett tag nu, det måste man ibland till deras visum. Får se hur lång tid det tar tills visumprocessen är klar! Det kan ta allt från några timmar till några veckor, studentvisumen brukade gå jättesnabbt :)

Vi har även bokat intervjun till Jared på London ambassaden nu, men funderar på om vi ska byta till Canberra istället. Den tidigaste tiden London hade var liksom dagen innan vi lämnar England, så om vi kan göra det efter bröllopet istället (någon vecka senare, i Australien), så känns det lite bättre tycker jag. Detta eftersom de säger att efter intervjun besöker man Sverige "på egen risk", för om man skulle råka befinna sig i Sverige när dom tar beslutet så blir det automatiskt avslag..... Trots att vi pratat med dom och sagt att det är kanske bättre vi gör det i Australien då efter bröllopet i Sverige (så man inte riskerar något), så säger dom att det bästa är att göra i London innan ändå eftersom väntetiderna är så långa ändå, men de kan inte ge någon garanti att det inte är någon risk. Helt sjukt system... 

Så vi ska ringa Canberra inatt och fråga Svenska ambassaden där om vi kan byta tid till dom istället, eller i Brisbane på konsulatet rättare sagt. Det handlar ju bara om ca 2,5 veckors skillnad, eftersom London ändå inte kunde ge en tidigare tid än slutet av September liksom. Stressen alltså, idag var det riktigt jobbigt faktiskt. Att man aldrig får ordentliga svar på frågorna. 

Men till roligare saker! Jag har även jobbat på en bok med foton på oss till bröllopen hela helgen, och det börjar se riktigt snyggt ut måste jag säga! Ska bli kul när den är klar :)

Nu tänkte jag baka något, vet inte vad än men något roligt, nytt, kanske en vaniljkladdkaka eller något? Funkar det? Vi får se helt enkelt!

Anyways :D
Uppdaterar mer snart!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar