tisdag 12 juli 2016

Sommar&Plugg

Hot Pilates, en sväng till London, och nu dags för lite Tv chill. Det är ju faktiskt sommar! Och lite varmare har det faktiskt varit de senaste dagarna, men även regnigt (såklart). 

Saknar att kunna plugga utomhus! Det finns typ inga ställen här att sitta ute på. Jag älskar solen och värmen, har till och med kunnat ha på mig några saker som jag köpt inför Australien. Jag har nämligen en egen hög med kläder till Australien för att jag inte riktigt känner att man kan ha på sig sånt här i England. Det är lustigt, så fort man har shorts på sig så blir man nästan utstirrad här har jag märkt, haha. Saknar det varmare klimatet! Och nu är det ju inte så långt kvar tills vi åker tillbaka, va tiden går snabbt alltså. 

Jag tror jag har ställt in mitt huvud på att "snart är vi tillbaka till Australien igen". Jag har börjat referera till saker där, till exempel säger jag Coles istället för Tesco (mataffärer) väldigt ofta nu, det började senaste månaden. Jag kommer på rätt fort att jag sagt fel namn, men nästan skrämmande hur det funkar, haha. Men inte konstigt när jag tänker efter, bodde ju 6 år där innan England, och Tesco påminner väldigt mycket om Coles, tycker jag. Dessutom har jag haft väldigt mycket att göra och tänka på det senaste med.

Anyways. Förnyade passet idag, smidigt och väldigt trevlig personal på ambassaden. Passade på (hehe) att fråga lite om vår ansökan m uppehållstillstånd, de sa att väntetiderna kommer bli bättre efter sommaren. Så får se om det stämmer! Och jag gick även till affären Totally Swedish som också ligger i London, bara någon minuts promenad från ambassaden, och köpte lite bröd, och annat, perfekt! 



Igår gick jag till frisören, tänkte nu jäklars är det dags att fixa håret igen och bli ljusare blond som jag varit länge innan, men inte haft råd att göra de senaste åren så har låtit min naturliga hårfärg växa ut. Kommer dit, bad om "half head of foils" (slingor) så det mesta blir ljusare (kan göra full head med, men det är sååå dyrt). Frisören föreslog en ny teknik (light blond balayage), visade bilder och det såg jättebra ut. Men nu blir det ju aldrig som man ville ha det alltså, hon gjorde det mesta av mitt hår som är under och längst ner blond, men typ inget på toppen. Så nu ser det nästan ut som jag betalade över 100 pund för att få utväxt, haha. Men efteråt sa hon "Vi kan ju göra ännu mer ljust på toppen nästa gång". Japp, det var ju det jag ville haft redan nu! Oh well, jag behövde verkligen klippa mig så det blev ju bra ändå, man får se det positivt :P

Men som sagt, eftersom det är sommar och man inte riktigt har semester som man hade med sommarlov så känner jag att man ändå måste göra om lite i rutinerna. Det ska ju kännas att det är sommar! Fram med cider och jordgubbar och lite senare kvällar framför tvn. Vi ska inte åka någonstans (kanske en sväng till Sverige bara) och Jared jobbar nästan hela sommaren eftersom vi snart åker härifrån (till Australiens sommar, wohoo!),

Imorgon kommer jag få mer feedback på min avhandling, får se hur mycket det är kvar att fixa med nu, snart klar! Jared håller även på att fixa sitt CV inför en transfer inom sitt jobb till Australien medans vi väntar på uppehållstillståndet, så det är väldigt spännande med!

Men nu dags för jordgubbarna och tv, och middag - har ju inte ens lagat middag än, haha! :)
Kram

Jag tyckte ändå hon var väldigt duktig och trevlig, synd att det inte blev lite ljusare på toppen bara!

En blond boll på toppen, haha!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar