lördag 2 juli 2016

Regn & solsken

Juli månad redan! Skickade in den sista inlämningen till Tectonics i Stockholm igår, nu är båda strökurserna klara - jag är så stolt att jag klarade detta samtidigt som min Masters här i England, mina första ämnen på ett svenskt universitet, dessutom på distans! 

Och nu är det verkligen inte mycket kvar på min Masters heller, Jared ska läsa igenom det sista av min discussion idag, och jag håller på att bestämma möte med min supervisor så han kan kolla igenom den igen. Jag kollar om det kommit nya betyg typ varje dag, men jag vet ju att dom brukat ta lite tid på sig att fixa in dem, det är bara Sicilien betygen jag inte fått ännu, plus avhandlingen då - men den ska ju in i September så dom betygen kommer i November, långt efter hela utbildningen är klar.

Anyways! Det absolut bästa kaffet i Reading finns bakom shoppingcentret och heter Tamp Culture, det är mitt favoritställe här men tyvärr kan jag inte sitta där och plugga så ofta för det är utomhus - med all pollen och sedan överraskningsregn så blir det lite jobbigt, hehe. Dom öppnade ungefär samtidigt som vi flyttade hit, och var från början bara en liten "coffee cart" på hjul. Nu har de uppgraderat till ett litet skjul. Och kaffet är sååå gott! De har många olika bönor och kaffetyper, jag brukar köra på de som är mer smooth och chocolate/nutty, medans Jared brukar ta fruity och sweet. Det är lite som att välja vin till maten! Och ja,, vi är kaffenördar, men det visste ni säkert redan ;) 

Idag hittade Jared skorna till bröllopet, han har kollat på dessa flera gånger och helt plötsligt var dom på rea! Så vi köpte dom direkt! Burgundy-röda, det ska ju vara lite extra speciellt på en speciell dag ;) Vi ska tillbaka till juvelaffären med och beställa vigselringarna, vi glömde ta med våran lapp med exakta storlek och nummer tidigare idag så får gå tillbaka senare helt enkelt!

Vi ska strax skicka in papprena till Queensland och få det så kallade "No Record of Marriage" som man måste skicka in till Sverige när man gifter sig, så man kan göra hindersprövningen i Sverige till bröllopet. Måste bara få det påskrivet av en så kallad JP på Australiens ambassad först. Vi har precis lyckats få alla dokumenten certifierade på ambassaden i London, men visste inte själva ansökan behövdes skrivas under av dem också, suck.. Så får gå tillbaka dit nästa vecka. Vilken tid sånt här tar, haha! Men snart är det klart med :D 

Nu ska jag se om jag kan fixa lite mat! Har haft migrän sedan torsdagsnatt men den har precis släppt nu, tänkte ta tag i lite arbete eftersom jag inte fick gjort så mycket igår. Vädret är som sagt fint mellan alla regnskurar, hela morgonen öste det ner men nu är det lite varmare igen. Funderar på att göra pizza ikväll, ska se om Jared nappar på idén! 

Uppdaterar mer snart!
Kram


 Så fort vädret tillåter har Jared på sig sina flipflops, eller thongs som det heter på Australienska (det får många att undra vad vi snackar om, haha).






Oh yeah!


    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar