måndag 18 juli 2016

Nedräkningslistor!

Dag 99: Uppehållstillstånds-väntetiden rullar på!
Nu är det bara 2 dagar tills de nya reglerna kring uppehållstillstånd börjar gälla för svenska medborgare som anknytningspersoner också, ska bli spännande att se hur dessa ändringar blir! Det finns ju fortfarande en liten nervositet att de mot förmodan gör det retroaktivt, även för ansökningar som skickats in långt innan lagändringen, men dom har sagt flera gånger nu att det endast gäller nya ansökningar efter 20 juli, så man kan andas ut! 

Vi har inte hört något från Migratiosverket ännu, men har haft väldigt trevliga konversationer på Svenska ambassaden i London. Inte för att dom kan göra något utan Migrationsverkets order, men alltid härligt att veta att det finns folk som bryr sig om oss i ansökningsdjungeln! 

74 dagar kvar till bröllopet i Sverige
Det känns som tiden går så fort! Och att man nu sitter i England och väntar på att åka vidare, inte för att vi kände oss jätte-hemma här (för det gjorde vi inte direkt) men det har varit en väldigt kul del av vårat äventyr! 

80 dagar kvar tills vi är tillbaka i Australien
Brisbane, snart är vi där! Det är alltså nästan exakt 3 månader till våran extra-ceremoni i Noosa! Jag ska söka mitt visum så fort mitt nya pass är klart, jag börjar känna fjärilar i magen redan! Har saknat Australien så otroligt mycket :)

45-50 dagar kvar på min mastersutbildning
Oh my, det börjar dra ihop sig! Har nog inte tänkt på det som så nära innan, måste fortsätta skriva klart arbetet nu! Det känns ju som en väldigt stor tröskel att ta sig över just nu. Många ensamma plugg-dagar eftersom jag bor så långt ifrån de andra i klassen, men tur jag har lite study buddies online iaf ;)

3 dagar av sommarvärme i Reading!
Ja ni hörde rätt, nu har vi sommar i tre dagar! 29-31 grader, som jag har längtat efter detta, haha. Vi gick på promenad häromkvällen och det var verkligen jättemysigt att kunna gå ute så sent utan att frysa. Jared hade fullt upp med den nya Pokemon appen dock ;) Får erkänna att det är lite kul med, hihi.

Anyways, snabb uppdatering idag! Dags att skriva klart arbetet ;)
Kram!





Riverside





Town centre



Försökte ta smygkort när han letade efter Pokemon, men han har stenkoll! :P


Promenad-bron till Caversham, ca 20 min från Reading town centre





 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar