fredag 8 juli 2016

En underbar vecka!

Nu börjar saker och ting äntligen rulla på! Vi har precis haft 4 underbara dagar med mina systrar som kom och hälsade på från söndagskväll tills igårkväll, och det har varit såå kul! Jared jobbade visserligen mycket, men vi hade lite pluggsällskap och massor av fika-time och många goa skratt. Detta var första gången alla vi systrar vart samlade på en och samma plats utomlands, själva då, dom har ju allihopa hälsat på överallt i olika omgångar tidigare, men detta var en riktig syster-träff!  

Vi fick även reda på att dokumenten vi behöver till Hinderprövningen i Sverige inte är dom från Queensland (trots att det är där Jared är född) eftersom vi flyttade till staten Victoria ett år innan vi flyttade till England - det var där han var "folkbokförd" i Australien senast innan flytten, så det räcker med dom papprena. Och processen i Victoria är mycket simplare än Queensland, så det låter bra tycker vi! Vi har fortfarande en hel hög med inbjudningar kvar att skicka till Australien ceremonin också, tiden har gått så fort att man inte hunnit med. Men tänkte göra detta idag eller imorgon. 

Dock har vi även sett på Migrationsverkets hemsida att vår väntetid gått upp/ändrats igen, från 15-16 månader till 14-17 månader, vet inte om man ska se det som en bra eller mindre bra ändring? 14 är ju mindre än innan... men det har ju gått upp från 12 månader till 17 nu bara sedan vi ansökte i April. Men dom har ju även sagt att vändetiderna kommer gå upp ännu mer under 2016. Haha. Nu kan det alltså bli att vi får vänta tills September 2017 med flytten till Sverige. Oh well, så länge mitt visum i Australien inte hinner gå ut så är det ok, det gör ju inget för oss egentligen - bara lite surt att det är så lång väntetid generellt. Men vi kan ju vänta ihop iallafall :) 

Portsmouth Uni
Plugget har gått väldigt bra det senaste, jag fick tillbaka betygen på allt Sicilien fieldwork som låg på 72.5% och sedan min Sicilien report på 78%, så jag är väldigt nöjd med det (betyget blev sammanlagt en distinction på 75%). Och min report rättades av min supervisor jag har till avhandlingen, så det var jättekul att han gav mig bra betyg på detta nu - måste fråga honom om feedback så jag kan tänka på det till avhandlingen med! Avhandlingen är väldigt nära att vara helt klar nu, dags att skriva artikeln som ska publiceras. Lite nervöst!

Stockholm Uni
Som ni redan vet har jag lämnat in allt i båda ämnena jag läste online som strökurser från Stockholms Universitet, och det gick bra i båda två: Paleoclimatology fick jag 81% i och därmed ett B, och fick precis tillbaka feedback på sista inlämningen i Tectonics, där jag fick full pott! Feedbacken sa att det var den bästa report han sett i kursen hittils och jag fick betyg A (90-100%)!! Jag blev så glad, helt otroligt skönt efter allt slit! Ikväll ska firas :D

Nu dags att fortsätta med plugget, har suttit och rättat hela avhandlingen idag, ska gå igenom sista delen igen och sedan skicka in på feedback hos min supervisor. Efter detta blir det gym och mat, plus fredagsmys!

Happy Friday everyone - uppdaterar mer snart!

Sisters <3 


 Jag hinner knappt blinka och Ida har en ny pose :P









 Reading Riverside by night, det är inte jättestort, men väldigt mysigt :)


 Våran hiss i byggnaden är lite lustig, är man fler än 3 personer så blir det lite läskiga "hopp" i den. Dom har kollat den flera gånger och säger att allt är normalt, men vi vågar ändå inte åka i den alla samtidigt (för den har fortsatt att göra så ibland ändå liksom..). 

 Många goa skratt som sagt! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar