söndag 31 maj 2015

Brunch-helg deluxe

Nu har det varit full rulle igen, känner mig nästan lite som en travel agent med alla hotell och flyg jag bokat den senaste tiden! Det är som sagt Kreta och Sverige jag pratar om. Kreta närmar sig med stormsteg och Sverige är ju planen i juli då pappa fyller jämnt. 

Julia kommer om en vecka, någon dag innan vi åker till Kreta, och imorgon ska jag ha möte med min föreläsare och kolla av det sista med mitt arbete innan resan. Har äntligen fått kontakt med en geofysiker på Kreta också som min föreläsare har jobbat med tidigare, som gärna ville hjälpa till lite på plats, hoppas att det ska gå att bestämma ett möte där snart med!

Idag har varit en slö dag, hade migrän större delen av morgonen och lunchen, den släppte lite sakta på eftermiddagen. Nu är den nästan helt borta, jag känner mig bara lite groggy och illamående fortfarande. Men som vanligt när migränen börjar släppa blir man pigg och det är istället svårt att sova - klockan är ju 1 på natten! Men tänkte jag skriver en snabb uppdatering här istället, kanske blir trött av att titta på datorn, hihi. Jared är också uppe visserligen, han har en deadline till jobbet imorgon, mycket att göra. Men så är det ibland. 

Nu i helgen hann vi med att lyxa till det lite med brunchfrukostar på två av de nya caféna i town centre. Mysigt. Det har även blivit en hel del träning, trots allt regn! Igår var axlarna tipp-topp så jag tog i lite extra med springningen. Jag körde plank igen, vilket kanske var dumt insåg jag ju idag, stel som bara den och migrän på det. Jag får nog låta plank vara ett tag, känner mig inte riktigt redo för den än, även om det kändes bra under tiden. Armhävningar funkar iallafall bra! Och springningen har gjort susen, det rör igång skulderbladen ordentligt och löser upp knutarna.  

Ska se om jag kan kolla på Vänner eller Scrubs nu och bli lite trött, annars blir det väl kvällsmat nummer 2 snart på schemat :) Lite brunch-foton från helgen kommer nedan, inget märkvärdigt, bara mys liksom.

Uppdaterar mer snart!
Kram

I fredags regnade det så mycket mitt på dagen att man knappt kunde se ut ibland. 

Lördagsbrunch - älskar eggs benny!



..Och söndagsbrunch! Med sprängande migrän, men lyckades äta upp det mesta ändå.

 Och tillslut kom solen äntligen fram igen :) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar