fredag 5 december 2014

"Det regnar mycket i England"

Ja, vi har väl inte riktigt adapterat oss till det Engelska vädret ännu, och det börjar faktiskt bli lite kallt! Något annat som vi inte är vana vid är att det är så blött här, vi visste ju såklart att det regnar mycket, men att det var dålig luftkonditionering i lägenheten/byggnaden är något annat som vi har fått förklarat för oss med. Och att det inte går att komma undan mögelproblem. I början såg vi inte mycket av detta problem (förutom tvättmaskinen då som hade stått oanvänd ett tag, men fick ju en ny som tur var!) men nu börjar det komma lite på ställen som i fönstren och badrummet. Vi har blivit tillsagda att vi måste ha fönstrena öppna mycket då det är svårt med luftkonditioneringen, men i kylan blir det rätt kallt med liksom. Men vi gör så gott vi kan - våran lägenhet är ju inte så illa som många andras är, så man är glad för det iaf (det är bara på små ställen det kommer fram lite på). Städa regenbundet och se till att att är torrt - det är det viktigaste, ingen kondensation får vara kvar någonstans (svårt efter dusch kan jag säga..) men som sagt, man gör så gott man kan! 

Så nu har vi äntligen fixat resten med "rullgardinerna", eller mer vanliga gardiner skulle jag vilja kalla det - har ju köpt "extra-gardiner" som blockerar ljus, vilket jag nämde att vi gjort för ett tag sedan. Nu har vi justerat längden på dom, och måste säga att det funkar riktigt bra! Även om det är lite lustigt, hehe.. :)

 Lustiga "extra-gardiner"!


Något som jag har kännt ett tag att jag måste fixa är en ny kudde till mig, en kudde som ger bättre stöd för nacken och axlarna. Sagt och gjort, köpte en idag! Hoppas den hjälper.

Ett julklapps tipps är från det ena till det andra saker från en affär som heter "Crabtree & Evelyn", dom har helt underbara saker som lyxtvålar, shower gels och krämer! Riktigt fina raklödder och after shave till männen med. Jared köpte med sig lite från Australien när han kom hit i September, och tvålarna har hållt väldigt länge måste jag säga - och man blir inte torr av dom heller! Affären finns överallt här också, min nya favorit hihi. Finns den i Svergie med? Annars kan man ju säkert beställa online :)

 Nya specialkudden :)



Idag var det massa plugg, jobbar på arbetet som ska in nästa vecka. Imorgon blir det Portsmouth och träffa några av Jareds kusiner som är här och reser runt lite - ska bli jättekul! Sedan plugg igen. Men nu blir det lite kvällsmat, följt av film med vin och ost - äntligen helg! :)

Uppdaterar mer snart! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar