söndag 21 december 2014

Julbesök!

Ja då är vi i Sverige på julbesök! Vi åkte i torsdags, faktiskt exakt ett år sedan vi åkte och hälsade på från Melbourne över jul - denna gången mycket snabbare resa, med endast ett flyg från London. Kände oss nästan lika trötta när vi kom hit nu ändå, av någon konstig anledning haha. Det blev inte mycket sömn dagarna innan vi åkte dock, måste vara därför. Välförtjänt semester nu! Det var lite molnigt när vi flög från England, men ovanför molnen blev det en vacker soluppgång, sedan landade vi på ett regnigt Landvetter.

Granen är nu klädd, vi har julshoppat i massor (och ännu mer shopping inplanerad). Vi har fikat kanelbullar och lussekatter i mängder, slappat och lekt med valpen Cesar - som nu vuxit och blivit nästan vuxen vovve! En riktig buse är han. Och jag har även ridit Elegancia lite :) Julia har bakat en massa julgodis, och jag måste planera in några pluggdagar (vilket är svårt i detta huset, full rulle hela tiden hehe), men det är bara att ta sig i kragen! Lov betyder ju inte alltid lov, vi har saker som ska in snart och saker som ska göras under jul.

Något som jag saknar mycket härifrån är smattrandet från regnet på förnstret när man ska sova. Det är lugnande på något vis, och det visslande ljudet i vinden. Har inte riktigt haft det i Australien, eller i England änsålänge iallafall - förmodligen för det är lägenhet, och byggd på annat vis.

Funderar på att ta kontakt med lite hästkontakter i England och köra igång igen efter nyår, det är ju så svårt att vara medryttare tycker jag... när man är van vid att ha egen, hemma hos sig liksom. Jag har ju inte ens haft häst uppstallad någon annan stans, har haft allt hemma. Det är ett helt nytt koncept för mig, känns nästan som man fuskar - man bara rider, men gör inte stalljobbet. Jag vill gärna hitta en pålle som passar mig bättre än där jag var innan, något mer dressyrinriktat.

Under tiden vi är hemma i sverige tänkte jag rida Elegancia lite, hoppas på att vädret kommer vara någorlunda ok - så snabbt man kommer in i "vanliga vintern" igen alltså, haha. Vill ha sol och palmer igen!

Nu blir det lite film och godis, uppdaterar mer senare!
Kram :)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar