onsdag 17 december 2014

Olympia Horse Show & Vardagslyx - med en släng av resfeber

Olympia Horse Show. Ja, det är av just denna anledningen jag är "over the moon" över att bo i England och Europa igen - Ridsporten är så mycket större här! Hästar och dressyr, något som har varit och fortfarande är min största passion, var lite jobbigt ibland att vara utan under alla åren i Australien. Här i England är hästkulturen större, precis som i Sverige, och av denna anledningen ville jag så jättegärna att Jared skulle få se lite world class dressyr live (jag har ju trots allt gått på både rugby och formel 1 med honom, hehe!).

Så, som en julklapp till mig själv (hihi) och Jared köpte jag två biljetter till London International Horse Show, första dagen på eventet. Jared hade varit på en konferens i London så jag mötte honom där, vi kom till Olympia arenan en timma innan showen började och vandrade runt lite på mässan. Det var inte lika stort som Göteborg Horse Show, men lika kul för det! Showen började sedan med lite akrobatik och andra roliga saker, följt av shettisgallop och en Master Class i dressyr. Efter detta kom höjdpunkten, Dressyren i Reem Acra FEI World Cup Grand Prix, med kvalen till Küren som rids idag.

Jared tyckte det var intressant, vi har ju kollat endel på FEI tv online och han tyckte det var lättare att se vad dom gjorde på banan när man tittar på riktigt. Efter några skratt och skämt när hästarna bajsade (ja, han är som en 7-åring ibland haha) så sa han när Charlotte Dujardin red: "Hästen är ju perfekt, kolla på den, mer perfekt häst finns ju inte! Pälsen ser silkeslen ut, och den bara svävar!". Han kanske inte vet mycket om dressyr, men han pekade ut vem som just nu är rankad nummer 1 i världen och som dessutom satte nytt värdsrekord (igen) igår när vi var där, bara genom att kolla på hästens päls haha (he's a keeper!) :P Och vilken ljuvlig ritt det var att titta på! Jag tyckte Minna Telde red bra med, kändes lite overkligt att vara där nästan, det var så himla många år sedan jag gick på en horse show senast.

I vilket fall som helst. Jätterolig kväll, jag är väldigt trött idag för jag kunde inte riktigt sova sen, hehe. Nu sitter jag med en kaffe och en äppelpajbrownie, fast med vit choklad - väldigt god faktiskt! Jag brukar inte gilla äpplepaj annars. Fixade håret hos frissan nyss med, otroligt billigt här måste jag säga. Ca 750kr för klipp, styling och slingor (inte hela håret). Vardagslyx! 

Nu ska vi bara packa klart det sista innan det är dags för att åka till Sverige på jul och nyår. Jared är på jobbet och när han kommer hem ska vi köpa lite take-away mat och ta det lugnt, det blir tidigt imorgon! Och jag måste se till att jag får med mig mina plugg-grejjer, har endel att göra under lovet och vi kommer tillbaka dagen innan vi börjar igen! Full rulle med andra ord. Men jag uppdaterar med snart :)

 Ses hemma snart med! Kram














  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar