söndag 7 december 2014

Tidiga julklappar & kanske bästa plugg-appen ever?

Har skrivit på min geotechnical report i ca 5 timmar nu, kände att det var dags för en liten paus! Ni vet, när det känns som skallen snurrar och meningarna bara flyter ihop. Det blev lite kaffe från Taylors i Market Walk, och lite smått att äta på vägen. Jag är ju sån att jag ofta vill ha det helt tyst när jag pluggar, eller iallafall inte bli störd. Det är så svårt ibland att hitta ett bra pluggställe, speciellt om man inte känner att man har tid att springa runt och leta. Men något som funkar väldigt bra för  mig är att sitta på cafén, så himla mysigt och atmosfären plus lite kaffe ökar kreativiteten på något sätt. I Brisbane hittade vi en hemsida som gör just detta, du behöver inte ens lämna rummet! Hämta lite kaffe och ha denna appen på i bakgrunden - mer perfekt kan det ju inte bli! 

Appen heter "Coffitivity" och spelar alltså café-ljud och "mummel" i bakgrunden, ni kan kolla in själva HÄR :) 

Taylors Coffee Shop, lätt godaste kaffet i Woking!

I morse blev lite lite skype med Jareds mamma i australien, hon hade ju skickat lite julklappar som kom häromdagen - det blev då lite julklappsöppnande (lite tidigt, men om man behövde byta något liksom). Jag fick en jättefin tröja och fina örhängen, stort tack! Jared fick lite kläder han med, ett skärp - och vegemite! Det går ju visserligen att köpa vegemite här med, men lika glad för det blev han. Vegemite är ju något av det mest australienska man kan hitta, och smakar inte gott alls enligt mig :P  Men om man bestämmer sig för att prova; rosta lite vitt bröd, smöra lite smör och lägg sedan ett tunt lager vegemite på. Saltigt och beskt, men ibland smakar det bättre an vanligt! Alla i australien älskar det. Får erkänna att om man smälter ost och lägger på blir det godare, och vi har även kört med lite avocado. Det är lite som sveriges ballerinakex, alla äter dom på sitt egna lilla vis :)



Så nu tillbaka till plugget, och sedan skypa lite med familjen hemma ikväll - fullt upp med andra ord. Och det är ju andra advent med, får kanske ta lite glögg senare!

Hoppas allt är bra hemma, uppdaterar mer snart :)
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar