torsdag 16 april 2015

Bort med vinterkläderna!

Nu har det blivit varmt nog att köpa lite "iced coffee", något som jag gjorde nästan dagligen i Brisbane. Brukade då köpa en iced latte med grädde på, med ett banana bread påvägen till QUT. Idag lyste solen fint och man fick nästan lite flash backs :) Synd bara att dom inte har banana bread på samma sätt här, det är ju lite mer en australiensk sak (underbart gott med), de som har något liknade och kallar det banana bread här är inte riktigt samma sak, men är oftast helt ok ändå! 

Ett "Eleonor-problem" 
Idag köpte jag en iced caramel latte i Woking, alltså en shot med kaffe och kall mjölk och is, och pyttelite caramelsirap - jag får alltid be dom på skarpen, ingen fattar när jag säger att jag inte vill ha massa sött. Ett "Eleonor-problem" med andra ord haha. Alla antar att folk älskar sockersöta saker. Men surprise! Alla gör inte det.

Ett exempel var en gång när jag beställde pannkakor på ett café för någon månad sedan och såg att dom hade maple syrup på, då bad jag dom att lägga den vid sidan om, så jag kunde bestämma hur mycket jag ville ha själv. Då fick jag dubblet(!) istället, både på alla pannkakor, och vid sidan om, plus florsocker! Haha jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta, det var lite komiskt :)
En annan gång beställde jag gröt med frukt, det såg ut som det skulle vara "i min smak", dvs utan en massa sött. Då kommer den ut med frukt på som sagt, och var helt genomdränkt i maple syrup och florsocker den med, suck :P

Men iaf, detta är ett ju bara litet problem som går att lösa lätt, jag får vara bestämdare när jag beställer mat helt enkelt, och säga: INGET sött på tack, är du snäll, tack igen, så jättejättemycket. Haha :)

Känns som på vintern i Brisbane!
Igår var det 24 grader varmt, jag tog en paus mitt i allt pluggande och gick ut och sprang. Vi har en liten park med fotbollsplan inte så lång ifrån lägenheten så gick sedan dit och satt i solen i en halvtimma - underbart! Har saknat värmen något otroligt, det har varit en lång och jobbig vinter haha, och då har ju England inte ens hälften av all snö som Sverige har! Jag gillar inte byxor, jag tycker det är så svårt att ha på sig fina kläder när det är kallt, med tjocka fula jackor. Visserligen är detta väldigt subjektivt, då jag tycker att sommarkläder är mycket finare än vinterkläder, hihi. Klart att man kan klä sig fint på vintern med, men smaken är som baken som sagt! Jag har dragit fram mina kläder från Australien, och det känns alldeles utmärkt! Just nu känns det ungefär som Brisbanes vinter, och ja det får duga för tillfället! 

Plugg, plugg, plugg..
Mycket att göra, speciellt eftersom jag vill få klart det mesta innan mamma, pappa och syster Ida kommer på måndag! Vill kunna ta lite ledigt när dom är här, just nu ser det ut som jag kommer få ha ett snabbt möte med min föreläsare en av dagarna, men det är ok, jag försöker planera in det samma dag som jag tänkte visa dem Portsmouth :)

Träning och gröt
Jag vet att jag tjatar om min gröt haha, men jag tycker jag börjar se resultat här! Jag är mätt längre på mornarna, och tillsammans med sjukgymnastiken har jag nu börjat känna resultat i mina axlar - huvudvärken blir mindre och mindre, och då jag har inte ens hunnit börja med simningen än! Jag kan springa utan att det gör så ont i axlarna, om någon vecka kanske jag kan börja med lite styrketräning? Ska fråga sjukgymnasten nästa vecka vad jag får och inte får göra. Hon var föresten en hästkvinna, lite roligt, så vi började babbla på om dressyr, haha. Feels good, people! 

Men åter till plugget! Uppdaterar mer snart, stay tuned ;)

Så här fint var det idag på eftermiddagspromenaden, sommaren är snart här! Fast det är 10 grader kallade idag än igår.

Från gårdagens springtur, ser kanske inte så varmt ut men det blev rätt svettigt ett tag! Oj vilket utväxt jag fått ser jag nu.. haha!

 "Bär med lite gröt"

 Caféplugget är bästa plugget



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar