torsdag 23 april 2015

Tiden går fort när man har roligt!

Ja nu har det gått tre dagar sedan mamma, pappa och Ida kom hit, och dom är alltså påväg hem igen, tiden hara gått så väldigt fort, och det har varit så kul att ha dom här! Jag känner mig väldigt rastlös nu, vi har hittat på så mycket nu de senaste dagarna, det var skönt att bli riktigt trött på kvällen liksom - fullspeckat schema med bara massa roliga saker! Tyvärr hade Jared jobb alla dagarna, men han var med på kvällarna, middagarna och ölen!

Dom landade i måndagskväll, kom med taxin till Woking runt kl 20.00, det blev en snabb incheckning på hotellet och sedan hem till oss där vi beställde indisk take away mat. Vi beställde några av våra favoriter, då det var deras första gång, och även om vi inte tyckt det varit så stark mat innan så rann svetten på Pappa! Han tyckte det var väldigt gott dock, men det såg lite kul ut, hihi. 

London & Madame Tussauds
På tisdagen blev det in till London efter jag haft min sjukgymnastik på morgonen. Vi åkte bland annat till Madame Tussauds då detta var Idas första gång i London, och sedan blev det en massa shopping! För Ida mest, men kul att gå runt lite på Oxford Street och promenera i Regents Park. Vädret var strålande och det blev många kort. 

Vi stötte på en väldigt vänlig äldre man som såg att pappa tog kort på oss på tunnelbanan, han erbjöd då att ta ett kort på alla oss med pappas telefon. Samtidigt som den äldre mannen fumlade med telefonen så kom tåget, och det blev lite stress så mannen skyndade sig snabbt och "tog ett kort" - det komiska var att han hade vänt på mobilen så det blev en selfie, men istället för att ta kortet stängde han av mobilen av misstag. Vi kände att vi var allihopa så stressade att hinna med tåget att ingen sa till honom att han vänt den på fel håll, och hoppades lite att selfien skulle finnas kvar på mobilen som ett roligt minne av en väldigt hjälpsam men aningen förvirrad äldre man - men det blev ingen bild då han hade stängt av skärmen när han tryckte. Haha stackarn, men så snällt av honom att erbjuda att ta kort liksom :)
På kvällen hemma beställde vi Thaimat denna gången, lite pad thai och chicken red curry med cocos ris, hur gott som helst! Mamma och alla gillade det med, trots lite kryddigt med curryn.







 
Ida med sin frappuccino, och mamma och pappa vid enorma träd i parken!





 Här köpte jag en överraskning till Jared, från en av våra favoritaffärer, japanska Muji. Det är coola tandborsthållare som inte samlar på vatten, det rinner liksom igenom och är lätt att torka! Smart va? ;) 



Portsmouth
Onsdagen blev det Portsmouth och jag visade mitt universitet. Efter en lång promenad och en gps som inte ville lyssna på mig kom vi tillslut fram till ett mysigt cafe som jag och Jared varit på en gång med hans kusiner tidigare, när dom var i England. Jag ville visa mamma, pappa och Ida samma ställe då pappa ville prova lite "hipster-kaffe" - han brukade aldrig dricka kaffe innan, men har börjat gilla det nu. Det blev tummen upp, vi at lite lunch och efterrätt med kaffe! 

Efter detta blev det ännu en lång promenad längs med vattnet, solen lyste och vi hittade lite glass att äta. Ida ville sedan kolla lite i affärerna inne vid hamnen då dom har många Outlets i Portsmouth, så mamma och pappa satte sig på en balkong-bar och tog en öl medans vi sprang i affärerna. Ida hittade ett par nya skor hon ville ha - ett par rosa Dr Martens! På kvällen i Woking gick vi till en av våra närmsta pubar och åt lite riktig pubmat, jättegott och uppskattat :)







Det blåste endel vid vattnet!



 Ida fick en mycket större glass än mig ;)




Idas nya skor!

London & Hyde Park
Idag blev det lite London igen, vi åkte till Picadilly Circus och sedan vidare till M&M World (Idas favorit). Efter detta promenarade vi i Hyde Park, åt lite lunch och fikade igen - mera gott kaffe och underbart väder! Vi åkte sedan på eftermiddagen tillbaka till Woking för att ta en snabb runda i shopping centret här, men visade sig att dom var tvugna att skynda sig att packa klart istället då det var dags att åka till flygplatsen. 














Det har varit så kul att visa hur vi bor här och bara umgås, så himla roligt! Ida sov hos oss medans mamma och pappa hade ett hotellrum inne i centrum. Nu känner jag mig som sat lite rastlös haha, men får väl ta tag i plugget igen, tre dagars ledigt har varit skönt men nu är det endel att jobba ikapp! Men ibland behöver man vila med.

Snart dags för middag, ska förbereda maten innan Jared kommer hem tänkte jag. Men uppdaterar mer snart, här kommer lite bilder från deras besök!
Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar