lördag 11 april 2015

"We can spela like this, if you want"

Det har hänt! Idag blandande Jared svenska med engelska för första gången utan att tänka sig för, haha. "We can spela like this, if you want" var meningen, som hadlade om tv-spelet som han precis startat. Hihi.

Idag var migränen nästan borta på morgonen, nu kl 14 känns det som att den är helt borta - och därmed ok att prova lite choklad och kaffe. Det är som att trycka på en knapp, jag vet exakt när jag kan och när jag inte kan äta choklad, mysko. Och jag vet att det går emot min lilla matutmaning, men det är lördag, behöver lite energi så det får bli en muffins! 

Gröt till frukost fortfarande! Cafet "Pret a Manger" som säljer ekologiskt kaffe och massor av god mat har en av de godaste recept på gröt jag smakat, det känns som en blandning mellan havregrynsgröt och lite ris, en alldeles underbar kombination! Har ingen aning om hur de lagar den. Har även gjort lite smashed avocado on toast här hemma, men den smakar inte lika gott som i Australien tyvärr. 



Jag skulle åkt till Uni idag men tågen hade problem, vilket hade lett till flera timmars dit- och hemresa istället för 1 tim 10min per väg som det brukar bara. Så jag stannade hemma helt enkelt! Trots några vilodagar nu denna veckan med ont i huvudet så känns det som jag har koll på mina inlämningar. Så skönt att inte ha lektioner mer! 

- Pipeline Report - nästan helt klar, bara edits på kartorna kvar!
- Hurricane Tracking Research Poster (storlek A0, helt sjukt stort!) - nästan klar, bara layouten och referencing kvar.
- Sicily Tectonics Research Poster - påbörjad, men den är bara A3 så inte lika mycket att skriva!
- Mitt "project proposal" (Kreta fieldtripen) - hälften klart skulle jag nog kunna säga, sakta men säkert går det framåt.
- Research Article - Inte börjat denna ännu, nästa veckas jobb!

Ska försöka planera Kretafieldtripen idag, Sandra sa häromdagen att hon också ville med - jättekul! ;) Då blir det jag och två av mina systrar som assistenter ;) Skämt åsido, mycket roligare med medhjälpare, plus att det är väldigt korkat att göra fieldwork ensam (om något skulle hända). Sedan blir det ju lite seester med, jättenice! 

Dags för en promenad nu, kallare väder idag men solen lyser!
Stay tuned!

 Fredagsmys med lite tv-spel och ost igår! Vinet saknades dock.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar