söndag 5 april 2015

Flygplansmuseum & Glad Påsk!

Glad Påsk på er! Det har varit en härlig vecka med plugg och försök att vända om på dygnet efter California-resan (dvs det har varit lite slappare än vanligt, hehe). Det tog några dagar att komma tillbaka till Engelsk tid, men jag var absolut inte lika trött som när vi åkt till/från Australien. På tisdagen vaknade jag efter lunch visserligen, och kunde inte somna förrens kl 04.30 på onsdagsmorgnonen! Det blev några timmars sömn till kl 10, sedan var det en lång dag, haha. Jag fikade med lite kompisar på uni, med ambitionen att jag skulle jobba lite på inlämningar också, men jag var lite för trött. Det var väl inte förrens i fredags det började kännas lite mer normalt!

Jag kommer ihåg sist vi flög till Melbourne, vi landade vid kl 10 på morgonen och åkte till våran lägenhet direkt, jag gick och la mig kl 11-12 och sov till kl 22, var sedan uppe 3 timmar och sov sedan vidare till kl 06, haha. Vaknade vid kl 04 i nästan en vecka efter det. Men jag gillar att gå upp tidigt!

Nu under långhelgen har det blivit endel uniarbete, har nästan gjort klart en "pipeline report" från fieldtripen i Broadway. Sedan ska jag börja på en ny research article och även göra klart mitt project proposal, samt två research posters. Mycket att göra! Men det går framåt :) Vi har inga lektioner mer, det är bara sjalvständigt arbete kvar fram tills allt ska in i September!

Vi har varit ute på promenader i det fina vårvädret, även om det inte är så varmt än. Vi har chillat endel och jag ladage lite Flygande Jakob igår, hur gott som helst! Vi har även varit på ett museum i Weybridge, Brooklands Museum of Motorsport and Aviation, vädret var kanske inte så fint då dock - med det var rätt coolt där faktiskt, dom har massa racerbilar på display, samt en "banked race track" där dom förr testade bilar, och massa flygplan och flygplansmotorer. Detta var ett av de få ställena i hela Europa länge som man kunde testa flygplan på i olika atmosfär- samt extrema väder-tester (i ett så kallat "stratosphere chamber"), även båtar testades. Det användes fram till 80-talet, väldigt coolt! Man kunde även gå in i många av de äldre planen som stod på display, men "the Concorde" var man tvungen att betala extra för, och vi hade inga kontanter med oss tyvärr. De hade även London-bussarnas evolution på display, intressanta saker. 

Från det ena till det andra, nu ar allt ombokat för mamma, pappa och Ida att komma och hälsa på! :D Äntligen! Några veckor kvar, men det ska bli jättekul :)
Nu ska jag plugga vidare, tänkte få klart det mesta av denna inlämningen idag, så jag kan jobba på kartorna imorgon eller tisdag. Hoppas allt är bra hemma!

Uppdaterar mer snart :)

Vårblommor! 


 Varm Milo, choklad och jordgubbar.. underbart!

 Pluggsnacks!

 Jared tar smygfoton inne på en av de äldre London-bussarna :P





Den gamla test-racerbanan!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar