måndag 25 maj 2015

Coffee Culture & Guildford

Idag var det ju en så kallad Bank Holiday, en röd dag, eller som vi kallar det: Public Holiday. Härligt med extra lång helg! Vi har mest fixat med förberedelser inför flytten till Reading, med andra ord: börjat kontakta lite real estate agents. Det var inte många som hade öppet idag (vanliga affärer var öppna dock), men vi skickade iväg några intresse-emails. Tänkte skicka några till nu ikväll. Det är ju ett helt annat system här jämfört med Sverige, inga direkta köer, men först till kvarn i princip! Lite som det är i Australien med. 

Staden Reading när vi hälsade på en sväng för någon månad sedan.

Svanar i vattnet hade dom där!

Vi åkte en snabbis till Guildford och fikade på ett jättemysigt café idag, Coffee Culture. Dom hade väldigt gott kaffe (kaffesnobbar som vi är) och maten var prima. Det bästa var nog deras muggar/koppar och tallrikar dock! Jag blev helt förälskad i dom, jag har länge velat göra någon keramikkurs men inte lyckats hitta något än. Lägger upp bild på dem nedan! Guildford är ju en väldigt mysig stad med annars, ligger dock lite åt fel håll med Jareds jobb. Vi gick runt lite i affärerna, fönstershoppade möbler som vi vill ha till nya lägenheten, och hittade till min förvåning Polarn och Pyret mitt i allt! 

 Guildford High Street




 Bara älskar dessa kopparna! 

 Roliga skyltar hade dom på cafét med ;)


Vi valde ju i princip mellan Woking och Guildford när vi flyttade hit från Melbourne, utan att veta något om städerna egentligen, så valde vi Woking då pendlandet skulle bli billigare därifrån. Det var innan vi visste att Jared skulle få jobb i en helt annan stad än London, haha. Men som sagt, Reading känns bra. Mycket större än Woking, och mycket närmre till Jareds jobb.

Påväg till vinkällaren i Woking förra helgen, Jared tyckte det var väldigt kul.. Vi hade druckit lite champagne innan vi gick :P

 Woking!

Kreta börjar närma sig! Vi ska boka Julias flyg hit idag tänkte vi, jag har även beställt en geologibok som handlar specifikt om Kretas geologiska historia (kan behövas, man vet aldrig), så tänkte jag kolla om jag kan få tag på några geologiska kartor att köpa med. Jag är snart klar med min desk study till min avhandling, och ska ha möte med min supervisor på fredag och kolla av allt innan vi åker. Måste skriva ihop en turist-lista med, vi vill gärna hinna med att se lite coola ställen efter allt arbete också!

Det blev lite träning nu på eftermiddagen, jag kände mig på topp (det måste varit mindre pollen ute idag!) och kunde nog fortsatt lite till, men Jared var helt slut så vi gick hemmåt efter 2,5 km och gjorde lite styrka istället. Mina axlar och skulderblad har varit lite blandat det senaste, mycket bättre med sjukgynmastiken men fick tejpa vänstra skulderbladet en dag förra veckan. Nu känns det mycket bättre dock, kunde till och med göra 3 x 30sek plank, det har jag inte vågat prova på ett tag! 


Mitt elastiska band har hjälpt jättemycket med axlarna och skulderbladen, även om just detta inte är en av mina övningar haha...

Träna, träna, träna! :P

Vädret har varit rätt fint det sista, inte jättevarmt men lite lagom så. Känner att det har blivit mycket pollen vissa dagar och jag har fått börja med pollenallergitabletterna igen, något som jag inte är riktigt van vid längre! Hade inte problem alls i Australien, Brisbane (förutom sista året när vi bodde i Melbourne, dom har björk där... grrr!). Nu dags för att förbereda inför jobb och plugg imorgon, och sedan middag. Uppdaterar mer snart!
Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar