fredag 1 maj 2015

Ny månad, full rulle!

Redan maj månad, tiden går så fort! Vi har inte hunnit att göra så mycket annat än jobb och plugg det senaste, och av just den anledningen tänkte vi att vi ska ta en ledig helg och åka till Isle of Wight med övernattning - supermysigt, vi åker tidigt imorgon bitti! 

Idag var det plugg på det sista inför ännu en redovisning på tisdag, denna gång handlar det om "kinematics of southeastern Sicily" för min del, då det snart är dags för Sicilien-fieldtripen. Men innan dess ska en research article in, mycket att göra. Samtidigt håller jag på att planera och boka in mitt fieldwork på Kreta till min mastersavhandling, snacka om att det snurrar i min skalle jusst nu, för mycket på en och samma gång! Vi har redan bokat boendet på Kreta, ska kolla flyg nu ikväll om jag bara får tag på Julia (som så snällt har sagt att hon åker med som min lilla field-assistant!). 

Jared ska iväg på business-resor snart, så jag försökte få in en sverige-vistelse för min del, men det verkar som schemat är alldeles för fullspeckat just nu, haha. Men ambitiös ska man vara! Jag får kanske åka in lite till London och chilla i Hyde Park istället, blir tråkigt att bara sitta hemma och plugga hela dagarna. Woking börjar blomma upp mer och mer, då menar jag med restauranger och matupplevelser mest (även om det blommar för fullt med) - idag åt vi Koreansk mat till lunch från Market Walk, man fick nästan lite flashbacks från Australien :)

Igår gjorde jag även en "mug cake" för första gången till efterrätt, en liten grej man helt enkelt tillagar i en mugg i micron, det blev succé kan jag säga ;) Får göra om det ikväll!

Men dags för att förbereda inför imorgon. Det är lite av en "impromptu"-resa, vi bokade för ca två timmar sedan. Men kul att vara lite spontan :)

Uppdarerar mer snart, stay tuned!





 Jared jobbar hemifrån vissa dagar som sagt, och detta var hans "kontor" igår :P Inte så ergonomiskt kanske haha..




2 kommentarer:

  1. Hej Elly! Jag hittade din blogg via Svenska resebloggar. Väldigt fin och intressant blogg! Har du möjligtvis någon Email eller kontaktformulär man kan kontakta dig via? Jag har ett förslag gällande gästinlägg:) Kolla gärna in min blogg: www.todaylifestyle.se
    Ha det bra! /Agnes

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Agnes, va roligt att du hörde av dig! Och tack, detta låter väldigt spännande - min email är eleonor.ryberg@gmail.com :) Ska kolla in din blogg nu med! Bara att höra av dig! Kram Elly

      Radera