tisdag 26 maj 2015

Inte alltid lätt! :P

Men vem har sagt att det måste vara svårt?

Det kommer dagar då jag undrar varför i hela fridens namn vi flyttade från Australien, hur tänkte vi, till stela och kalla England??

Men det är ju såklart för att komma närmre min familj efter så många år på andra sidan jorden, nu kan vi hälsa på flera gånger om året, och dom kan komma hit ofta med, vilket jag tycker är jättekul! Och det här är ju jättenytt och spännade för Jared, att bo på norra sidan av jordklotet. Han beter sig likadant som jag betedde mig i Australien; "allt är coolt" liksom, hihi. Han är förövrigt livrädd för humlor, haha, men det är ju något som dom inte har i Australien.

Att bo utomlands är ju spännande, man träffar mycket nya människor och vänner hela tiden. Australien hade allt det där, och lite till. Visst kände man sig lite ensam ibland, när man vet att ens familj och vänner hemifrån befinner sig på andra sidan jorden, då blir det ensamt ibland. Men allt var så härligt i Australien, alla var öppna och trevliga, allt flöt på så bra. Det bara var så. Saknar det.

Men det var ju samtidigt jobbigt för min familj att jag bodde så långt borta, och under så lång tid med. Och likadant för Jareds familj nu. Fick reda på häromdagen att hans pappa tycker att det är jobbigt att vi bor så långt bort nu, vi bodde ju så nära varandra i Brisbane. Brukade bruncha mycket ihop och firade jul där. Hans mamma är lite mer på resande fot, bor i Townsville och har även planer på att komma till England och hälsa på. Även hans bröder ska hälsa på har dom sagt, när vet jag inte än dock. Det är inte lätt! :P 

Och England är inte riktigt samma sak som Australien, inte samma känsla, för mig iallafall! Tyvärr, eller såklart, vet inte riktigt hur man ska beskriva det, det var väl inte oväntat haha! Men det är ingen tråkig känsla - det känns mer "som vanligt" här bara. Men det har iallafall inte regnat så mycket som jag trodde det skulle göra, faktiskt rätt fint väder generellt - och det som är bra med England är ju att det är mycket närmre till Sverige och andra länder med, man kan hälsa på oftare, och ha folk på besök här oftare. Så kom och hälsa på vetja, ni där hemma! 

Min första sommar "hemma" på 6 år nu, och Jareds allra första sommar på denna sidan av jorden  - vi ser fram emot grillkvällar och filmkvällar hemma med hela familjen ;) Eller här hos oss i nya lägenheten i augusti! 

Och sen har vi ju planer på Sverige med ;)

Nu ska jag ut och springa lite, 20 grader ute och växlande molnighet idag - precis som en vacker vinterdag i Brisbane ;) 

Stay tuned!
Kraam







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar