lördag 9 maj 2015

Min "favoritgås"

Ja nu har det varit fullt upp igen, men lite annorlunda denna gången - Jared har varit iväg på jobbresa i Tyskland och kom hem idag! Jag pluggade mest under tiden han var iväg och tiden gick rätt snabbt andå måste jag säga. Jag har nästan blivit klar med en av mina senaste research articles-uppgifter, känner mig riktigt nöjd änsålänge. Den är värd 50% i ämnet Geological and Environmental Hazards, och jag skriver om "tsunami modelling". 

I vilket fall som helst, jag tror inte jag nämnde i förra inlägget att vi har bokat flygen till Kreta nu, till mitt fieldwork, så nu börjar det likna något! Boendet är också fixat, måste bara lägga till en dag! Och nu måste man även få klart "desk studyn" innan Sicilien, för sen är det inte långt kvar tills det börjar, fullt upp kan man minst sagt säga. Så idag kände jag att jag ville prova lite mat från våran så kallade Market Walk i Woking som var Sicilien-inspirerad, det blev en calzone som en utav killarna där hade gjort baserat pa sin mammas recept på Sicilien, den var jättegod! Ser fram emot att få prova lite god mat när vi är där, även om vi mest kommer göra geologisaker så måste man ju äta med, hehe. Och dricka lite vin!

Jag tänkte att jag lånar lite kort från Jared som han tog på sin jobbresa på några dagar till Tyskland, i Dusseldorf - jag har aldrig varit i Dusseldorf så tyckte det var lite spännande att se hur det såg ut! Han tyckte att det påminde mycket om Sverige, och det var en mysig större stad liksom. Kort finns nedan! Och det här med favoritgås och gäss alltså, han tog kort på några gäss i en park som var ute och gick med sina små ungar. Jag tycker gäss är så fina, det är något speciellt med dom. Majestätiska, haha! 

Och i samband med detta när Jared var på flygplatsen för att åka hem och vi pratade lite snabbt på facebook, så blev det att jag helt plötsligt började prata om min favoritgås, och Jared bara skrattade åt mig hehe. Men det finns en jättefin och speciell typ av gås som kommer från en ö utanför Melbourne som heter Phillip Island, en så kallad "Cape Barren Goose", grå och fin. Jag vet inte vad det är, men det är något speciellt och vackert med dom :) Phillip Island är för övrigt ett vackert ställe med, och man kan se mini-pingviner där (kolla gärna mitt inlägg från när jag var där 2013 Phillip Island). Tyvärr fick jag ingen bild på just dom gässen, men googla om ni är nyfikna på hur dom ser ut! :P

Här kommer några snabba bilder från de senaste dagarna, och från Jareds jobbresa! Nu ska vi kolla på film och bara chilla, uppdaterar mer snart!

Spenderade mycket pluggtid i mastersrummet på uni denna veckan, occ fick gjort rätt mycket!

Sicilien calzone!

Min frukost imorse, utan gröt! Se där!

Jag bakade lite igår med, blev så sugen på tigerkaka, hihi..

Och första kvällen när Jared var iväg blev det mannagrynsgröt med jordgubbar till middag.. :D

 Jared sa att detta var mitt i Dusseldorf, så grönt och fint!

 Gäss-familjen :)

 Väldigt intressant och cool arkitektur i Dusseldorf!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar