söndag 9 november 2014

Nyheter & roliga minnen!

Det har varit en lång vecka, och mycket att skriva om. Vi sitter och kollar på en brittisk tv-serie som började för ett tag sedan, kollar ikapp några avsnitt som vi missat så jag passar på att skriva lite här på samma gång! 

Så, nyheter först: Jared har fått jobb!! :) Han fick jobbet för några veckor sedan faktiskt, men han ska börja först om någon vecka. Väldigt roligt, känns som allt arbete han la ner i australien redan innan flytten hit hjälpte - han hade intervjuer och skaffade kontakter med företag via skype redan innan vi kommit hit. Jobbet är samma som innan, Customer Experience Consultant, fast på ett annat företag då, och han är väldigt förväntansfull! Det har varit nervöst i väntan på svar, men det blev nästan lite som man skojjat om tidigare, att allt kom på en gång, typ. Först hörde man inte så mycket, sedan flera företag intresserade på samma gång och nästan svårt att välja istället. Men detta jobberbjudandet kom i perfekt tajming, och Jared tyckte därför att det kändes bäst att ta det.

Och nu till plugg: Denna veckan var jag på uni alla dagar förutom idag, det har varit mycket att fixa med inför en inlämning imorgon - det är bara en draft-inlämning för feedback, men lämnar man inte in så får man ju ingen feedback, så bäst att få in det. I fredags hade jag lite ont i huvudet men jobbade i bilbioteket på uni, Jared åkte med och fick se Portsmouth för första gången. Han fick vara en "visitor" på bilbioteket medans jag pluggade, och efter några timmar begav vi oss mot hamnen för att vara lite turistiga. Det var regnigt och kallt, och senare på kvällen blev det nästan storm kändes det som. Men det var en härlig fredagskväll ändå, vi åt på en amerikansk hamburgarrestaurang innan vi åkte hem - skönt att kunna slappna av lite. Och i lördags efter pluggandet hade Jared fixat en underbar överraskningsmiddag till mig, så mysigt! :) 

Mysig överraskningsmiddag!

Idag har vi bara slappat, det blev en långpromenad i det fina vädret och nu ska vi dricka lite té och se på tv. Det har blivit ett litet uppehåll med ridningen igen tyvärr (kortare uppehåll dock), lite tråkigt för det var så kul att äntligen komma igång igen. Men tyvärr är det inte billigt med en flytt från Australien till England, och att vara medryttare kostar också, men om några månader kommer vi nog ha fått iordning på allt med flytten och då blir det lättare att göra saker! :) 

Och på tal om något helt annat. Jag funderar på att börja simma, tror det kan vara bra för mina axlar, sedan spela tennis med Jared som vi gjorde i Melbourne - kanske till och med ta lektioner denna gången hehe, kan behövas.. Och sedan vill jag gärna börja spela volleyball igen! Jag vet att det är lite fel årstid för det, men kan ju göra inomhus. I början av min tid i Australien spelade vi endel beach volley, och det var så roligt. Lite turneringar och sånt, mest på skoj, men en kul grej som liksom hjälpte att fylla ridningens och dressyrens plats just då - det blev inte mycket hästar och ridning under åren i Australien, ridsporten är inte riktigt samma där, det finns mycket galloppörer men ingen direkt dressyr. Det fanns vissa ställen såklart, men oftast väldigt långt ute på vischan. Jag red någon gång ändå, men kulturen är annorlunda. Beach volley är däremot mycket större!

 Beach Volley-turnering i Brisbane, 2008, roliga minnen! 



I vilket fall som helst hade jag varken råd eller tid under studierna i Australien att rida ändå, och i samband med att jag började på universitet där sålde jag ju även min senaste häst Tzingo (ca 5 år sedan). Det har varit väldigt jobbigt utan hästarna, har saknat det väldigt mycket, så att vara i England nu känns väldigt roligt! Även om jag måste lägga ner mycket tid på sudierna fortfarande så är det kul att känna att hästmöjligheten finns liksom. Ridsporten är större här precis som i Sverige, och det är inte svårt att bli medryttare heller (bevisligen, fick nog 6st erbjudanden efter endast en dags letande) om man inte har råd/tid att ha egen just nu, vilket jag inte riktigt har. Så om några månader drar jag igång igen!

Anyways, vad jag babblar på idag. Är nog dags för lite kvällsté och sedan förbereda inför uni imorgon. Vi ska ha en field trip till Isle of Wight lite senare denna veckan, och det börjar bli dags att välja projekt till min avhandling! Spännande saker, tror att vi ska ha förslagen inne före jul, så dags att börja kolla!

Hoppas allt ät bra hemma, jag uppdaterar mer snart!
Kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar