fredag 21 november 2014

Utmaningar och annat skoj

Som några av er sett blev jag inbjuden att vara med i en liten rolig fotoutmaning på facebook med svartvita bilder på skoj, och måste säga att det var faksiskt riktigt kul - 5 svartvita foton på 5 dagar. Jag gillar ju att ta kort och nu blev det lite mer sponant, liksom inte leta efter saker man kan ta kort på utan mer "en bild från vardagen". Vet inte om det var meningen egentligen, men jag tyckte det var härligt på något vis. 

Sedan sa jag till mig själv i morse att jag inte "får" skiva i bloggen innan jag skrivit klart min grund-draft till Section 1 på min geotechnical report, och den ligger nu här, handskriven och "klar", och väntar på att bli omvandlad till datortext. Jag gör så ibland, eller rätt ofta, att jag läser litteratur och skriver för hand för att senare skriva i ordning på datorn. Känns som jag går igenom det mer nogrannt då, och det funkar för mig helt enkelt. 

Jared är nu hemma från jobbet - hans första jobbvecka på nya jobbet avklarad! Han är nog helt slut, mycket information och saker att göra efter ca 4 veckors "semester", så det ska vi fira med lite vin och äta något gott ikväll! Vi tog precis en liten kaffe på ett cafe i närheten för att pigga upp oss lite efter allt arbete idag. 

Julen har kommmit till Woking, nu har dom tänt ljusen inne i town centre och det var riktigt hålligång igår med sång och fyrverkerier. Det börjar kännas väldigt mysigt, trots kylan, hehe. Nästa vecka kommer mamma och hennes kompis Ina och hälsar på lite här, det ska bli jättekul att få visa hur vi bor och ur det ser ut! Är inte van vid att folk hemifrån faksikt kan komma och hälsa på bara sådär, efter flera år i Australien utan mycket besök från Sverige (bara syster-Sandra som kom förbi på ett working holiday visum ett år, vilket var jättekul!), så känns det nästan lite pirrigt nu! Men ska bli jättekul! :) 



Här kommer lite snabba bilder från de senaste dagarna, bilderna som jag valde till min fotoutmaning plus dom extra jag tog och valde mellan! De första 5 valdes till fotoutmaningen :)

Bild nummer 1

Bild nummer 2

Bild nummer 3

Bild nummer 4

 Bild nummer 5!






Dags att laga kvällsmat! Uppdaterar mer snart, hoppas allt är bra hemma :)
Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar