onsdag 5 november 2014

Portsmouth by night

Idag var en rätt produktiv dag, trots endel problem med tågen, förseningar och lite huvudvärk. Jag valde att ta lite sovmorgon imorse, följt av en alvedon, och sedan iväg till uni för att plugga. Tågen var försenade och det var något problem någonstans med signalkommunikationen, men efter ett tag kom tåget och vi åkte mot Portsmouth. I vanliga fall tar det snabba tåget ca 1 timma och 10 min, och när det är det långsamma tåget på mornarna (som stannar på varje stopp) tar det ca 1 timma 30 min. Idag tog det 2tim och 20 minuter, vi fick stå stilla lite ibland och invänta uppdateringar om signalproblemet dom hade. Men jag hade med mig massa mat och kaffe, så det kändes inte som det tog så lång tid - kunde visserligen inte plugga på tåget eftersom jag behöver programmen på en dator, men kunde passa på att slappa lite istället helt enkelt! Gratis internet på tåget med, det enda man får tänka på är att inte använda upp batteriet på mobilen istället, hehe.

Jag kom alltså till uni vid kl 14 idag, rätt sent och kändes lite sådär, ville ju kommit dit tidigare så man kunde fått gjort mycket. Så jag pluggade i 3.5 timmar och fick gjort jättemycket faktiskt - nöjd med dagens arbete ändå! :) Jag började på en cross section till våran geotechnical report, kartorna är så gott som färdiga nu och imorgon ska vi göra klart allt med statistiken/graferna (försöka iaf hehe - det är ett nytt program man ska använda där som inte är så lätt när man inte vet hur det funkar). Vi har lyckats göra 1 av 4 grafer änsålänge, så borde kunna klura ut hur man gör resten med! :)

Efter detta blev det lite kvällsfika men en kompis i Portsmouth, mycket trevligt! Och jag passade även på att ta lite kort på hamnen efter solen gått ner (lite turistig som jag fortfarande känner mig) - var nog första gången jag såg centrum och hamnen när det var mörkt ute, väldigt fint med alla lampor och färger! 

Det blev rätt sent idag så Jared och jag köpte pizza när jag kommit hem, och nu sovdags - upp tidigt till uni imorgon igen. Men här kommer lite bilder från hamnen i Portsmouth, jag skriver mer snart! Hoppas allt är bra hemma!
Kram 



Jag hittade lite palmer! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar