tisdag 25 november 2014

Vinter på ingång!

Så, föreläsningarna och workshopsen klara för denna veckan, så det är individuellt arbete fram tills helgen (och förmodligen under helgen med). Eftersom både jag och Jared var supertrötta idag valde vi att köpa Indisk take-away mat (hur gott som helst!) så nu kan vi ta det lite lugnt på kvällen. 

Jag gillade mina "punkter" som jag gjorde i ett tidigare inlägg så tänkte jag kör vidare på det konceptet med en snabb uppdatering nedan! ;)

  • Frost! Nu börjar det bli kallt ute, och jag tappade såklart bort min mössa. Ligger kanske på biblioteket någonstans? Vet inte riktigt, får nog bli en shoppingrunda snart! Behöver vantar med. Känns konstigt med vinter nu måste jag säga, och vintertid är jag inte riktigt van vid längre - så fort det mörknar vill jag äta kvällsmat haha.


  • Lämnade in min andra draft för feedback i måndags. Väntar nu med spänning på vad dom säger!
  • Och Mamma kommer och hälsar på snart! Om någon dag, ska bli jättekul! <3
  • Kreta - Jag har pratat med min föreläsare igen angående min avhandling och projektval, fick tummen upp och väntar nu på att han ska emaila nuvarande research-artiklar han har sparat på och lite av hans egna research till mig. Jag måste välja vilken del av allt jag vill fokusera på - geologi är väldigt brett, så på detta specifika område kan jag i princip göra tre helt olika projekt. Får läsa på lite helt enkelt och återkomma med svar på den frågan! 
  • Saker från Australien; Ja, det går inte snabbt med sjöfrakt! Men för någon vecka sedan hade allt kommit till England iaf, 12 veckor tror jag det tog. Dock har vi inte fått sakerna hit ännu, då ett av våra dokument kommit bort på posten.. suck. Har skickat det igen, men inte hört något, så ska försöka få tag på dom imorgon. Snart så! Kanske hinner köpa bokhyllor på Ikea innan? Just nu har vi ingen plats för allt haha :) 
  • Jag har provat en så kallad "Flapjack", snacks typ som en "nut bar" eller något, fast gjord på havre och sirap - den smakar som gröt faktiskt, riktigt torr gröt.. så det är ingen favorit, men alla andra verkar gilla den :)



  • Sedan finns det ju ägg-majonäs-rostatbröd med.. lika gott som det låter, alltså inte alls. Eftersom det inte finns så mycket "bra" mat på skolan gick jag idag till en restaurang/café och åt en lasange, haha. Kändes lite dumt, men jag behövde ordentlig mat! En liten macka utan direkta pålägg går inte, jag får ingen energi av det. Så där satte jag mig vid ett bord med vinglas, jag och min ryggsäck på finmiddag (jag köpte dock en kaffe, drack inte vin). Lunchpriserna var ok så det kostade inte så mycket, men ändå - tänk om caféna på skolan hade kunnat sälja lite mer än bara rostatbröd mackor med ägg och majonäs, det hade varit nice! Finns lite annat att välja på, men liksom samma typ av mackor. Jag kan ju börja bli mer ordentlig och laga massa mat att ta med också, men har inte plats för tre måltider i väskan - men får nog ta tag i det ändå, kanske kan få med åtminstone en lunch :P



  • Julen har kommit till Portsmouth med, och häromdagen hann jag ta några fina kort på solnedgången också (har försökt göra det ett tag nu, men det är molnigt rätt ofta). Bilder komme nedan!







Så, snabb uppdatering med mycket information och funderingar. Nu är klockan nog läggdags, är så trött. Imorgon blir det plugg hemifrån, väntar på att mina böcker jag beställt ska komma till biblioteket med - fullt upp! 

Skriver mer snart! Kram :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar