lördag 1 november 2014

Finbesök i höstvädret!

Höstväder betyder ju inte alltid storm och regn, det har faktiskt varit väldigt fint nu det sista, massa solsken och vackra färger. Synd att man måste sitta framför datorn hela dagen då, hehe... 

För att summera de senaste dagarna kan man säga att det har varit mycket plugg, plugg och plugg. Har jobbat med data och excel till våran geotechnical report. Lika kul som det låter, haha. Men så fort det är klart kommer det bli mer intresanta saker att göra! Eftersom det är så mycket data att fylla i så tar det väldigt lång tid att göra själv, så har Jared hjälpt till idag genom att läsa upp så jag kan skriva snabbare - gäller att vara effektiv (tror vi fick gjort mer nu på bara dessa timmarna än vad jag fått gjort på två dagar själv). Han vet ju inte riktigt vad det handlar om, men han hjälper gärna till ibland ändå, vilket jag uppskattar väldigt mycket! :) Och mitt i allt plugg när någon säger "smile like an idiot" till en och håller en kamera, då blir det ibland svårt att inte skratta - efter timmars excel-arbete är nästan vad som helst hysteriskt roligt, lol..


 
Vi städade iordning lägenheten lite före helgen, köpte lite nya blommor (något som jag precis lärt mig, hihi), och på fredagen kom det besök från Sverige: Fam Svedverg kom förbi en sväng och kollade på hur vi bor, och vi fick några jättefina presenter till lägenheten - stort tack! Det blev lite middag på en restaurang mitt i Woking town center efter det, och sedan en liten glass på en glassbar i närheten - yum! Jätteroligt att ni kom förbi :)

Och gissa vad... i torsdags kom nya tvättmaskinen - underebart! Idag blev första tvätten, känns riktigt bra, inga långa väntetider på tvättomaten längre (det är ju inte så att man kan boka tid där, man kommer och går liksom som man känner). Vi brukade spendera ca 2 timmar varje helg på tvättomaten, inklusive promenaderna dit och hem. Skönt att slippa det, men promenaderna var ändå lite mysiga tycker jag.

Idag har vi som sagt spenderat dagen framför datorn med plugg, men har hunnit med en långpromenad i det vackra vädret - soligt och vackert ute med alla löven som faller. Sedan blev det lite träning och en kort springrunda med. Det finns ju inte så jättemycket skog häromkring men lite små områden här och där kan man hitta, tycker det är så härligt att kunna vara ute lite i naturen, så vi gick och köpte lite kaffe som vi tog med på promenaden i morse.



I glassbaren i fredags! 

Tvättmaskinen äntligen här :)





Nu dags för lite film, sitter med ett glas vin och lite ost, välförtjänt lörsdags-chill. Uppdaterar mer snart :) 
Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar